בואו נדבר

אשמח לשמוע פרטים על:

שיפוץ בית פרטי בבני עטרות (הבית הטמפלרי)

הלקוחות

זוג צעיר + 2 ילדים בני 6 ו- 8

 

הנכס

בית טמפלרי בן 100 שנה, נבנה ע"י חברי התנועה הטמפלרית שהתיישבה בארץ. מאפייניו הם בנייה באבן, מוטיבים של קשתות, מרפסות ייחודיות. 

הבית בן שתי קומות משתרע על שטח בנוי של 200 מ"ר. בקומת הכניסה ישנו החלל הציבורי הכולל מטבח, פינת אוכל וסלון, וכן מאסטר הורים מפנק. בקומה השנייה נמצאים חדרי הילדים ופינת משפחה. המדרגות הישנות נשמרו ושופצו והתווסף להן מעקה חדש.

הבית עבר שיפוץ מלא, על מנת להתאים לצרכים של המשפחה הצעירה שקיבלה אותו בירושה ומתגוררת בו היום, תוך שמירה מקסימלית על האופי המקורי של הבית ושימור אלמנטים אדריכליים היסטוריים. 

קו העיצובי שנבחר הינו קו נקי ומינימליסטי, מתוך מחשבה להשאיר את "הבמה" לאדריכלות המקורית של הבית.

החלל המרכזי

בתהליך החלוקה החדש של החלל, החלטנו להקצות חדר נפרד למטבח. בעוד האפשרות הראשונה הייתה לשבור את קירות החדר ולשלב את המטבח בחלל המרכזי של הבית, החליטו הלקוחות להימנע מכך, גם משיקולים תקציביים וגם מתוך רצון לשמור על הקירות החיצוניים המקוריים של הבית ולעשות שינויים רק בחלק מהקירות הפנימיים.

הסלון ופינת האוכל מוקמו בחלל אחד שנחשף מיד עם הכניסה לבית. חדר ישן ששימש כמחסן הוסב להיות שירותי האורחים. פינת אוכל גדולה מוצבת במרכז החלל ומקבלת את מלוא תשומת הלב המגיעה לה. בחרנו שולחן עץ מינימליסטי, לצידו תכננו ספריית ברזל המוסיפה אלמנט עיצובי ותוחמת את אזור פינת האוכל.

 

מבואת הכניסה

אף על פי שאין במבנה מבואת כניסה מוגדרת, רק קיר ארוך, היה לנו חשוב להקצות תשומת לב לאזור זה וליצור בו פתרון מתאים. החלטנו למקם מדפים לאחסון של פריטים קטנים וכן לתלות שני מתלים נוספים לתלייה של מעילים או פריטים דומים. נוסף על כך, ניתן למצוא אחסון נוסף ומרווח יותר במרחק קצר מהכניסה, באזור שלפני שירותי האורחים.

חדר המאסטר

חדר השינה של ההורים, קיבל מקום של כבוד בתכנון ובעיצוב הבית. החדר מעוצב בסגנון נקי ומרגיע, תוך שימוש בגוונים טבעיים ובהירים המעניקים תחושת רוגע ושלווה. 

בחרנו פרקט איכותי ונעים, שמתאים באופן מושלם לאסתטיקה הכללית של החדר ומוסיף לו מראה טבעי ומפנק. המיטה, בעיצובה האלגנטי, משתלבת באופן הרמוני בחלל ומעניקה תחושת נוחות. ספסל מעץ בנגרות אישית הותקן מתחת לחלון, מוסיף לחדר פינה מוארת ואינטימית, ומספק מקום נוח ונעים לשבת ולהירגע. בנוסף לתפקודו העיקרי כמקום ישיבה, הוא מאפשר אחסון נוסף, משדרג את האסתטיקה הכללית של החדר ומוסיף רמת נוחות ויוקרה.